본문 바로가기

그 외 밴드/글 (번역,정보)

Richie Kotzen - Don't Ask 가사 번역

 

You know my name
you know my face
you know my touch
You know my voice
you know my words
And you know where we stand
I'm not your man I never was
And I don't answer any questions
넌 내 이름, 얼굴, 손길을 알고 있고
목소리랑 내 말도 알고 있어
그리고 우리가 있던 곳도
난 네 남자가 아니야, 그랬던 적도 없어
난 그 어떤 질문에도 답하지 않을 거야

 

Because I'm free I'm free
from making promise tonight
I wanna live a little on my own without a fight
You say you need me
when I'm gone
but your better off alone
왜냐면 난 자유의 몸이니까
오늘 밤 하고 싶은 대로 할 거야
잠시만 다툼 없이 혼자 있고 싶어
넌 내가 떠났을 때
내가 필요하다고 하지
근데 넌 혼자 있는 게 더 나아

 

Don't ask Don't ask me
If I love you cause I don't
Don't ask Don't ask me
Will I be there cause I won't
Can't you see I'm doin'
so much better on my own
So don't ask me why don't ask why
그러니까 물어보지 마
내가 널 사랑하냐고, 안 그러니까
물어보지 좀 마
거기 있을 거냐고, 안 갈 거니까
내가 혼자 잘 살고 있는 거 안 보여?
나한테 왜 그러냐고 물어보지 마

 

You know my street
you know my house
You know the cars I drive
You know my bed you know my type
And you know whats it's like
I'm not so bad I'm not unkind
And I don't really wanna hurt you
넌 내가 사는 거리, 집을 알고 있고
내가 타는 차도 알고 있어
그리고 내 침대랑 내 취향까지도
넌 그게 뭔지 알고 있어
난 그렇게 나쁜 놈도 아니고, 모질지도 않아
정말 네게 상처 주고 싶지 않아

 

But I'm free I'm free
From making promises tonight
I wanna live a little on my own without a fight
You say you need me
When I'm gone
But your better off alone
하지만 난 자유의 몸이니까
오늘 밤 하고 싶은 대로 할 거야
잠시만 다툼 없이 혼자 있고 싶어
넌 내가 떠났을 때
내가 필요하다고 하지
근데 넌 혼자 있는 게 더 나아

 

So don't ask don't ask me
if I love you cause I don't
Don't ask don't ask me
will I be there cause I won't
Can't you see I'm doin'
so much better on my own
So don't ask me why don't ask why
그러니까 물어보지 마
내가 널 사랑하냐고, 안 그러니까
물어보지 좀 마
거기 있을 거냐고, 안 갈 거니까
내가 혼자 잘 살고 있는 게 안 보여?
나한테 그 이유를 물어보지 마

 

I'm free I'm free
from making promises tonight
I wanna live a little on my own without a fight
You say you need me
when I'm gone
But your better off alone
I'm begging can't you see
난 자유의 몸이니까
오늘 밤 하고 싶은 대로 할 거야
잠시만 다툼 없이 혼자 있고 싶어
넌 내가 떠났을 때
내가 필요하다고 하지
근데 넌 혼자 있는 게 더 나아
내가 부탁하는 거 안 보이니

 

Don't ask don't ask me
if I love you cause I don't
Don't ask don't ask me
will I be there cause I won't
Can't you see I'm doin'
so much better on my own
So don't ask me why don't ask why
물어보지 마
내가 널 사랑하냐고, 안 그러니까
물어보지 좀 마
거기 있을 거냐고, 안 갈 거니까
내가 혼자 잘 살고 있는 게 안 보여?
나한테 왜냐고 그 이유를 물어보지 마

 

 

 

 

2003년에 발매된 리치 코젠 <Change> 앨범에 실린 곡

이 앨범에서 High랑 Out Take만 제외한 전곡의 악기를 본인이 직접 녹음했다고 한다

High는 드럼을 팻 토피가, Out Take에서는 드럼 팻 토피, 베이스 빌리 시언이 했다고 함

못하는 게 뭐야